Seniortrip to The Keys!

SENIORTRIP
4 Nätter, 30 Elever, KeyLargo och Key West, Florida.

Efter en 5h lång bussresa sovande mot otaliga axlar kom vi äntligen fram till KeyLargo (En av öarna i Södra florida), ingen vila vi blev utslängda i kajaker på en 3h kajaktur, jag och Balaze paddlade tillsammans och vi hade jättekul! Här kommer en liten video från det: (Förlåt för att jag är en högjudd tjöt-tjej i bakrunden.... !)

Efter kajakningen åt vi  good middag på en lokal liten resturang vid havet och hade sängsdax vid 10pm. De räknade in oss och tejpade dörren på utsidan så om vi smet ut så visste de det då tejpen var uppriven! Så vi var Fast....
Frukosten på hotellet, nygräddade bagels med philadelphia och sylt samt färsk frukt jummy före vi åkte på en båt med glasbotten och sedan på snorkeltur! Vi snorklade ute i Floridas rev och det var faktiskt fint ! såt en Barracuda och en 1meter lång fisk! samt massa småfisk och fina koraller =)

På kvällen var det DeepSeaFishing, vi åkte ut runt 8tiden och såg solnedgången från fiskebåten, jättefint. Sedan fiskade vi och jag fångade en hyffsat stor fisk efter mycket tålamod!! Fiskningen den kvällen var nog de roligaste, Hannah & Laura (mina rumskambrater) och jag sjöng på gamla godingar för full hals! Vi hängde också massa med Roliga Kyle! Kom hem helt dyngsura efter regnskurar klocka 1 på natten, men de va klockrent vi hade jätteroligt!
Laura Hannah och Jag på DeepSeaFishing-Båten

Nästa morgon checkade vi ut från hotelet och tog  bussen ytterligare 2h ner till KeyWest där vi fick Shoppa!!
Det känndes som att gå omkring i en grekisk liten turist stad med alla små butiker och försäljare, jättemysigt. Jag köppte en lång orange-grön klänning som ni kan se på bilderna nedan.

1. Jag och Danielle (en av mina nya bättr ekompisar från resan)
2. Jag Ryan och lite drag-queens
3. Kyle och jag
4. Balaze och jag ( vi kallar oss ny the european siberlings och han är nog min bästa vän här.. vi hängde jättemycket! Han är råskön min Slovakiska lille vän!)
5. Bubbelbad på hotellet på kvällen

Torsdag och sista dagen tog vi en 3h lång katamaranbåttur ut till Dry Tortugas. Vågorna var höga och jag tror 8 av 30 elever spydde på vägen dit.. Själv mådde jag jätteilla och stod lutad över båtkanten utan att få upp min frukostbagle.
Men det var värt det Dry Tortugas var en liten ö med turkost vatten, vit sand och ett jättefint fort!

Vi på ön DryTortugas

Hoppas ni enjoyy mitt lååånga inlägg... !