Hemlängtan ...

Jag har verkligen inte längtat hem mycket under den tid jag varit här.. idag är det 104 dagar kvar till mitt preliminära hemresedatum vilket är både skrämmande lång men också allt för kort tid!
Jag gråter inte av hemlängtan, jag deppar inte av hemlängtan det har jag liksom aldrig riktigt gjort men ibland så önskar jag bara att det skulle vara Maj och att jag åker hem om 2 veckor.. Livet här käns liksom lite meningslöst och oäkta på något sätt.. Meningslöst? Jag vet ju att det inte är det, fast ibland känns det lite så.

Jag saknar hemma, Jag saknar mina vänner, syskon, föräldrar, skolan, maten, chokladen och spårvagnen. Det är liksom lite bortglömt.. Tänka sig att stå på korsvägen påväg hem från dansen precis missat 5ans spårvagn hem, lite för trött för att gå utan står där med chacha musik i öronen i regnet. En sån simpel grej känns bara såååååå långt borta. Det hade varit trevligt med en teleporter så jag kan komma dit, stå där och frysa häcken av mig i irritation av den missade spårvagnen så jag kan få komma tillbaka hit och njuta av solen igen. Strålande sol ute just nu, är jag ute ? Nej.

Jag vill inte hem. Jag ångrar inte att jag är här. Men jag tänker på hemma mycket, längtar tills då det är dax att få komma hem.. !

Kramar
Gabriella

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga...

förstår dig men allt här finns kvar... lovar

Du kommer att få frysa häcken i delar av sådant tvärregn som det varit idag... lovar

Gumman du kommar att märka hur det här året har utvecklat dig vår goa Gabbi!

Hade varit gla om det va imorgon du kom hem men jag vet det kommer att gå så fort och snart är du här och vi kommer undra... va hände egentligen...

Puss på dig gumman!

Saknar dig!

Lundbergs *3 kanske även Lina

xxx

2009-02-26 @ 23:12:51
Postat av: Lina

bra skrivet. tänk dej att öppna kiosken en supersolig dag när alla andra är ute i skärhamn och solar. känns såå overkligt! Puss!

2009-02-27 @ 04:06:46
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Andrea

I got you babe!

2009-02-27 @ 21:32:16
URL: http://amerikaflickan.blogg.se/
Postat av: rebecca

Fattar precis hur du känner. Nu är du liksom inne på sista biten, då focar man om lite och ser nästa steg, vilket är att komma hem. Men som du säger så är det ju en stund kvar faktiskt! Jag känner lite samma här i Schweiz. Är väldigt suger på att sätta igång med mitt riktiga liv, även ifall det är roligt här, så är det ju på låtsas ändå. Hade föresten presentation idag, jag klarade mig från arr bli sågad, denna gången i alla fall... vi får se nästa vecka :S



Ok, puss sis!

2009-02-27 @ 22:46:21
Postat av: Joacim Åström

Förstår absolut inte hur du känner dig, men tycker det är bra att du kommer hem snart

2009-02-28 @ 18:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0