Amerikanska Gantleman


Bild fran balen som passar dagens inlagg!!

En stor skillnad jag stott pa som ar sa mycket BATTRE I USA ar hur killar har hanterar tjejjer.
De oppnar dorren, de ger overasknings-presenter, de kor en hit och dit, de betalar biobiljetten, de staller sig upp och erbjuder en att sitta ner om det inte finns fler sittplatser.. Det kallas gentleman!
Pojkvanner har som uppgift att ta hand om sina flickvanner, killkompisar har som uppgift att ta hand om sina tjejjkompisar och kill-framlingar ar gentleman at tjejj-framlingar!
Varfor behandlar inte svenska killar sina tjejjer sa?
Varfor forvantar sig inte svenska tjejjer sadan behandling?

Exempel pa detta var i sondags, vi var vid poolen och mitt huvud borjade snurra (solsting antagligen), jag hade ocksa ont i ogonen av allt klor i poolen. Vi alla skulle ga pa bio, men jag madde helt enkelt inte bra, da sager Philip (min killkompis) att han kan kora hem mig fore bion, sa han korde hem mig (jag bodde ca 20 min darifran) och sedan akte han tillbaka till bion.. Allt for att jag var sjuk och for att 'ta hand om sin tjejjkompis'.
Idag da jag kom till skolan sa var det en bank fylld med folk sa jag stod upp vid sidan om, Sam fragade inte bara en gang om jag ville sitta istallet for att han satt. Och da jag sa nej ett antal ganger sa stallde han sig upp anda bara for att han kande sig dum att sitta da jag som tjej stod upp.
Da jag hade pojkvan (kan inte skriva namn da han sitter brevid mig) sa betalade han alltid, kom alltid och hamtade upp mig, och oppnade min bildorr da jag skulle ga in i bilen eller holl upp alla dorrar for mig.

Jag brinner for equal rights for tjejjer och killar. Jamnstalldhet ar nagot jag tycker ar jatteviktigt!
Men vem har sagt att gantlemannen ska forsvinna for det?

PUSS

Kommentarer
Postat av: Josefin

Så rätt!

2009-04-28 @ 23:04:02
Postat av: Lina

Stämmer verkligen! I <3 american gentlemen

2009-04-28 @ 23:51:36
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Detta var det värsta och dummaste inlägget jag någonsin läst!



Visst är det härligt med gentlemanstil, men vad är priset du som betalar? Inget kommer gratis Bella, den som betalar är den som bestämmer. Kolla på din egen USA familj... vem bestämmer, vem är självständig? Detta är en förlängning av den "underbara" gentleman stilen. Detta betyder inte att man inte kan vara schyst och köra hem en kompis som mår dåligt, resa sig upp när någon står, öppna en dörr för den som kommer efter eller betala en bio för den delen, men detta är saker som vi alla kan göra oavsett kille eller tjej. Jag fattar inte varför killarna skall göra allt detta, är det inte bara allmän artighet som gäller för både tjej och kille?



Nä, alla svenska killar som inte tycker det är självklart att ni skall betala allting, I love you!

2009-04-29 @ 10:29:06
Postat av: Rebecca

Detta var det värsta och dummaste inlägget jag någonsin läst!



Visst är det härligt med gentlemanstil, men vad är priset du som betalar? Inget kommer gratis Bella, den som betalar är den som bestämmer. Kolla på din egen USA familj... vem bestämmer, vem är självständig? Detta är en förlängning av den "underbara" gentleman stilen. Detta betyder inte att man inte kan vara schyst och köra hem en kompis som mår dåligt, resa sig upp när någon står, öppna en dörr för den som kommer efter eller betala en bio för den delen, men detta är saker som vi alla kan göra oavsett kille eller tjej. Jag fattar inte varför killarna skall göra allt detta, är det inte bara allmän artighet som gäller för både tjej och kille?



Nä, alla svenska killar som inte tycker det är självklart att ni skall betala allting, I love you!

2009-04-29 @ 11:12:05
Postat av: Anonym

guud!! jag vill ha sådana killkompisar och pojkvänner!! xP

2009-04-29 @ 16:23:10
Postat av: Anonym

håller mee gabbi! alla killar borde va sånna

2009-04-29 @ 20:20:44
Postat av: Rebecca

Men vad är det här??? Jag vet inte om det är barnslig naivitet som gör att ni charmas av gentleman stilen, eller om kommande generation verkligen vill tillbaka till 50tals förhållanden? I vilket fall så är det rejält obehaglig. Dessutom vilka fegisar som inte skriver under...

2009-04-29 @ 21:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0