Frågesvar!

Fick kommentar med frågor från Felicia!
1. Tycker du man ska önska stat elr tycker du att slumpen ska avgörat?
Jag önskade stat, eller ah, "område nummer 6" Som hade Florida i sig, betalade lite extra och jag blev placerad här! Jag känner att det var mycket bra investerade pengar då jag verkligen kommit på det bästa stället någonsin vilket jag kanske inte hade om jag inte önskat stat. Men hade jag hamnat någon annan stans så hade det säkert blivit jättebra det med så det är ju inget måste! Jag vet att för STS så får man tillbaka de pengarna om man inte hamnar i staten man önskar. Så det beror helt enkelt på hur mycket det är värt för dig att komma dit du vill i USA!
2. är det lättare att få kompisar i USA elr hemma i sverige?
Som svensk utbytesstudent i USA är det lätt att skaffa kompisar ! Alla är utåtriktade, intresserade och nyfikna! Fast det är klart att man får ha tålamod i början då man kommer till ett nytt ställe där man inte känner någon, det tar sin lilla tid att lära känna folk och få en bra umgängeskrets. Om man jämför kompisskapandet och kompisskapet med sverige så känner jag mycket mer folk här i USA! Man får väldigt lätt massa massa kompisar, fast kanske man inte känner alla kompisar lika bra, det kan tolkas som lite "ytligt" jämfört med svenska nära bästakompis relationer. Men det är bara vad jag tycker! Jag är jätteglad med mina kompisar både i Celebration och här i Lakeland ! Det är inga problem och bara jätteroligt att träffa så myckket mäniskor ! =D

Är supertrött från GradNight igårkväll och ska bara gå och lägga mig, skulle egentligen med lite folk till Orlando men backade ur då jag inser att jag MÅSTE sova!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0