Sverigedag shopping och Halloween!

Hej!
Upp i kyliga Florida 10grader på morgonen igen! kallt! ( Blev lite varmare på dagen dock 20 grader typ) Skolan gick fort och mitt engelskatest gick bra, vid lunchen smet jag ut där Elin med mamma stod och väntade, vi hämtade upp Desiree med mamma och vi gick alla och shoppade!
Så himla härligt att få shoppa med svenskar som vill in i samma butiker och är lika shoppingsugna som jag!

Detta blev mina två inköp:

Skor från madden girl


Tröjja från Abercrombe, perfekt att ha över en vit piké i min skoluniform!

Vi var i massa affärer och det var jättekul, hade mysigt med både Elin och Desiree så det var kul! Åt lunch med Desiree och hennes familj, pasta och sås och parmesanost, jummy! en lunch utan pommes frittes! lovely!
Fick skjuts hem, ringde min mamma kort i all hast och var tvungen att lägga på jättefort !=(
Under kvällen hade jag två val, antingen sitta och titta på fotbollsmatchen som vårt lag hade idag, eller åka med fam. Sterberg till fam. Lyrhedens hotel och äta.. Amerikanskt eller svenskt ? tråkigt eller trevligt?
Det blev en svensk trevlig kväll! Gick ut för att möta dem och såg Martin spela golf på golfbanan precis utanför mitt hus, jättelustigt! Vi åkte till hotellet som var jättefint!
Ett Afrikanskt-tema hotel med en savan utanför, jätteballt!
Vi såg alla möjliga djur som vandrade omkring utanför hotellet, zebror, giraffer, bufflar, fåglar, strutsar allt vandrade omkring där utanför, här hemma! nära där jag bor liksom!


Charlotte, Sofie, Jag, Teo och Desiree på hotelet!


Elin!

Vi åt good middag på hotellet och sedan fick jag skjuts hem till en trött Stacy! Blev slängd från svenskt turistliv i Florida hem till mitt amerikanska vardagsliv! Jättekonstigt och roligt att hoppa in och ut svenskt och amerikanskt! Måste erkänna att foldansprat och sverigeprat i största allmänhet får mig lite sugen på sverige-livet dock!

Imorgon är det upp till skolan igen, mattetest på morgonen, segt! Ska gå hela dagen i skolan och mina två timmar fotbollsträning, ska bli kul! =) Sedan är det hem till Halloween!!
Stacy ska förbereda för halloweenparty de ska ha på lördag, madi och xander ska ut och trick or treat-a, mina svenska kompisar ska trick och treata och så tror jag och själv ska jag nog med och trick och treata lite och senare på kvällen hoppas vi på Halloweenparty! Stora partynatten för ungdomar verkar vara lördag dock, men jag hoppas någon kör till på imoron med, och att jag kan komma in där ! Ska försöka få med mig Elin och Desiree med om jag kan! men de löser sig nog lätt, två svenska tjejjer är det inte så svårt att få med! =) Om det nu blir något imorgon, de får vi se i skolan! Annars blir det mysigt halloweenfirande med familjen tror jag ! =)

Ser fram mot scary halloween-helg!
Puss
Gabriella


Kommentarer
Postat av: Lina

aaah ! I'm so pumped ! asså det ska bli så kul :) haha vet inte ens varför jag är så exalterad.. men iih! kul med svenskt, lite avis på dej.. :)

puss!

2008-10-31 @ 05:36:09
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Julia

skitsnygga skor! jag vill också ha normalt stora fötter, du är lyckligt lottad gabbi! klaga in på att de är för stora!

2008-10-31 @ 11:17:43
Postat av: Karin Johansson

OMG, skojjar du med mig? jag tror jag gick pa samma konfa-lager som Elin! jag kanner igen henne sa sjukt mycket! Du maste fraga henne om hon gick pa bohus-malmon Gabbi! Isafall ar varlden sjukt liten!

Skit va kul att fa svensk besok darling! Happy halloween(L)

2008-10-31 @ 16:15:55
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Karin Johansson

OMG, skojjar du med mig? jag tror jag gick pa samma konfa-lager som Elin. Eller jag kanner igen henne sjukt mycket, sa det maste vara hon! Fraga henne om hon gick pa bohus-malmon. Superkul med svensk besok ju! Ha en toppen halloween darling (L)

2008-10-31 @ 16:17:46
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Karin Johansson

ps. du kan ocksa halsa elin att jag gillar hennes hollister-linne !(jag har det med;) )

2008-10-31 @ 16:20:08
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Vick

Åh va fina skor!! och tröja.. Kul för dig med ett smak av svenne livet också :) Satt och tänkte på dig idag! Saknar dig jääääättttttee myycket!! och Lina också! <3<3

2008-11-01 @ 00:47:36
URL: http://victorialindberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grymma skor! Liknar min Barcelona-skor lite.



Härligt att få en Sverige-injektion!



Puss o Kram!

2008-11-02 @ 09:43:02
Postat av: Jessica www.jesli.se

Oh jag gillar dina skor!!!

2008-11-04 @ 20:39:31
URL: http://www.jesli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0