Soccer!!!=)



Soccer-Gabriella svettig och heelt slut ser ni på bild ovan! hah ja, de flesta skulle kanske inte lägga upp sånna bedårande bilder på sigsjälva, men varför inte vara ett undantag här i bloggvärlden?

Soccerträningen igår gick bra! Var jättelost, viste inte vart vi var, visste inte vad vi gjorde,kännde ingen i laget,  Nadie!
Var jätterädd för att alla skulle vara suuperduktiga, för jag har aldrig spelat soccer (foboll) förut , någonsin, Nunca!
Idag sa han till mig att jag blev indelad i de bättre av de två lagen, varsity laget! Jag fattar inget, NADA!
Nu har jag också tränat lite spanska negativa former som till spanskaläxan och ska sluta vara så irriterande=P

Känner inte att jag känner någon särskillt bra ännu, men det kan nog bli ett ganska så gott jäng med tjejjer! Har också kommit på att fotboll faktiskt är en väldigt rolig sport! Väldigt lik handboll.. trots att jag inte är så bra med fötterna och bollen, så vet jag hur jag rör mig på en fotboll/handbolls-plan liksom!
Hah fast faktumet att idag var första gången jag någonsin hade fotbollsskor på fötterna ska vi nog allt komma ihåg! är inte duktig precis! Men kul att vara i de bättre laget!
Vi tränar varje dag efter skolan, ibland har vi en timma plugg-tid med lärare mellan skolan och träning, vi tränar i två timmar och i slutet på varje träning är det Springa/fys som gäller! Nice!
Fotbollsplanen vi tränar på är skolans egen och de har varit soccertryouts för killarna på planen brevid! Lagindelningen sker självklart killar-med-tröjjor och Killar-UTAN-töjjor! Mycket uppskattat av alla i tjejjlaget, haha! Själv var jag ganska irriterad då ingen lyssnade på va coachen sa, men de blir nog bättre!
Även killarnas (amerikanska) fotbollsag tränar intill oss och springer förbi med deras fåniga axelvaddar a la 80-tal och tigha spandex som visar deras små fotbollsrumpor! Även detta distraherande för våra små fotbollstjejjer!
Nästan precis vid oss hade också skol-orkesten repetition så de spelade på och vi kunde knappt höra vad coachen sa!
Härligt att alla "trängdes"! Kul att se alla, jag känner ändå en del killar i fotbollslaget, soccerlaget och i bandet! =)

Det känns verkligen som om jag kan spela soccer de kommande veckorna nu! känns kul!
Har träningsverk i hela benen, vilket känns jättebra! Lite orolig över att få fotbolls-knutt-muskler dock! de runda fula vaderna.. inte precis dansspiror!

Shoppade idag med, hittade denna fina Ed Hardy T-shirt!

Egentligen är inte jag en suuper-fan av ed hardy som tillexempel min kompis Amanda är..!
Men hittade denna och tyckte den va nice och så hiiimla skön! helt ljuuvlig! så jag e skitnöjd! 50$ (ca 350kr..?) Perfect!

Imorgon har jag massa för mig! Skola(kort dag!), Soccer, Ev. Shoppa kamera&fotbollsgrejjer me Stacy, Packa och på kvällen kanske jag ska med the swim-team på Haloween Horror Nights! Sedan är det upp tidigt Torsdag för att åka till Georgia!
Hoppas internett fungerar imorgon! Om det inte gör det, så är jag i Georgia fram till Söndag och kommer inte ha med mig min dator ! Bloggar antagligen från dator där, men om de inte blir så så vet ni varför iallafall!=)

Massa Svettiga Kramar från en jättetröt Gabriella på dallrande ben av all träningsverk!

Ps. Fick låna soccer-grejjer av Kit från simmlaget. hon har skadat foten och kan inte vara med och har ingen användning för grejjerna! De passade perfekt och var sjukt bra! Slipper jag lägga pengar på de då jag bara ska spela i några månader liksom .. =)

Kommentarer
Postat av: Lina

JÄVLAR I HELVETE VAD BRUN DU ÄR KVINNA

Har försökt få dej att fatta att fotboll är bäst, konstigt att det skulle ta sån tid.. Du har några roliga månader framför dej ! Och vaddå, fotbollsspelare har inte fula ben? :O (joo, mina blir kantigare för varje dag som går.., :S).. Men ändå, var snäll !

Pussne<3

2008-10-22 @ 05:34:32
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Amanda

GABRIELLA du ska ju stanna inne har vi ju sagt!!!! sluta upp att vara i solen!!!!!



lycka till med fotbollen!

<3

2008-10-22 @ 08:53:21
Postat av: Pappa

Jag får verkligen instämma i Amandas & Linas inlägg; nu får det vara nog med brännan! Vi här hmma har ju fullständigt tappat allt vad solbränna heter och så är du som en pepparkaka! Du missar regn på tvären och ca 7-8 grader ute, Synd!! Tror fotboll passar dig då det är lagsport som handboll och även lite fysisk sådan, Kör hårt Bella,och ha det så härligt på er familjeutflykt. Kram Pappa

2008-10-22 @ 19:38:14
Postat av: Rebecca

Du är verkligen rååå brun! Men jag fick ett myggbett idag, alltid någon som påminner om sommaren...:)



Ha så kul i Georiga!



KRAM sis!

2008-10-23 @ 02:38:08
Postat av: Karin Johansson

SLUTA VARA SA NEDRANS BRUN DITT SVIN (L)!!!

2008-10-23 @ 05:00:17
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Jessica www.jesli.se

Grymt att du spelar fotboll!! Och jag håller med Rebecca du är sjuuukt brun! Här går man runt och är blek så man nästan är genomskinlig!



I gbg skiner solen idag och jag ska iväg till frissan och bli rödhårig var det tänkt. Lite nervis för hur det ska bli men det blir nog bra.. mina blonda lockar försvinner för något mer höstigare alltså.



Hoppas du har det bra i "kylan" hehehe.



kram kram

2008-10-25 @ 12:11:49
URL: http://www.jesli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0