Sverigemiddag!!



Hej!
Kom precis hem ifrån den mest svenska upplevelsen jag upplevt sedan den 12 Augusti då jag kom hit!
Efter skolan och fotbollen så kom jag hem och åkte hem till Martin&Pia gamla vänner till familjen som bor här en tid under året! Ska nu bo här i 1 månad, jag kom dit och deras lägenhet var svenskt inredd, vi pratade alla svenska och det ar jättetreligt ! Då jag varit där en stund så kom en annan familj dit som är goda vänner till dem och här över höstlovet, detta visade sig vara Desiree Lyrhedens familj, en tjejj från samskolan min skola där hemma! Jättekonstigt att se henne, en person jag kombinerar med sverige-livet!
Så familjen jag kände sedan innan med Elin i min ålder som jag inte träffat på 7 år (kul att träffa henne igen!), tillsammans med Desirees familj satt och åt SVENSK MAT!!! Kyckling, ris, sallad och sås! bara så svenskt ! Alla var svenskt klädda, pratade svenska, aggerade som svenskar gör, pratade om sverige, åt med både kniv och gaffel (till skillnad från amerikanarna som bara schyfflar in all mat i munnen med högerhaden och gaffeln!) och det var bara sverige över hela alltet!!
Fick uppdaterat lite skvaller om samskolan och vad som händer där hemma i Sverige! jätteroligt!

Elin, Desiree och mammor skulle ut och shoppa imorgon på stor outlet, jag är inte feg för det! Så imrogon ska jag till skolan, göra mitt engelskatest och sedan smita ut för lunch och de ska hämta upp mig på parkerinsplatsen vid skolan och vi ska åka till outleten ( Stacy ringer in mig som sjuk! jättesnällt! ) Så det ska bli jätteroligt med lite Svensk-Amerikansk-Shopping!!! =D

Jättewierd att träffa svenskar verkligen, prata svenska liksom!?,.. och att en tjejj från min skola körde hem mig och släppte av mig hemma hos mig i mitt amerikanska hem i Celebration! jag var heelt förvirrad då jag kom hem! på ett bra sätt =)

Nu är det engelskaplugg som gäller!!! måste sätta teste före all shopping imorgon!
PUSS&KRAAM

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vad fantastiskt roligt och skruvat att träffa "gamla bekanta" på det sättet! Hälsa Pia och Martin jättemycket från mig och tacka för senast! Förstår att det var roligt att marineras i svenska nu! Ha så trevligt med allihopa!



Hjärtströssel från Mammi

2008-10-30 @ 09:22:13
Postat av: Pappa

Martin ringde mig alldeles nyss och berättade att du verkade väldigt glad och "skvallrade" om shoppingen. Det var kanske skönt att få vara lite svensk igen gumman... Stor Kram...

2008-10-30 @ 22:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0