Home Coming Week - The Home Coming!

Godmorgon Sverige!
Förlåt Rebecca och Pappa för att era små morgonstunder med min blogg sabbats av dåligt uppdaterande, jag har bara haft så fullt upp!

Fredag
Fredagen var Spirit day, med CelebrationHighschooltröjja åkte jag till skolan, fick hoppa av de två sista lektionerna för att öva med kören för the National Anthem! Skolans sista timma bestod av Pep Rally, en show med School Sprit typ!
Alla samlades på fotbollsplanen och cherleeadersarna cheerade, dansarna dansade osv! det var ballt!
Efter det åkte jag snabbt hem och senare tillbaka till skolan och HomeComing-fotbollsmatchen, alla var där och jag var med i seniorkören och vi sjönt the national anthem (nationasången) jag klarade det utan att sjunga fel! Jätteskönt!
Fotbollsmatchen var rolig och efteråt åkte vi alla till wendys där vi sjöng i bilen till gamla låtar och dansade och ahh, hade kul!

Lördag
Lördagmorgonen ville jag bara ta som en lugn morgon inför en fartfylld natt, men så blev inte fallet!
Nathalie ringde tidigt oh berättade omvåra planer för dagen, hon kom till mig vid tretiden då vi gjorde iordning oss, jag hade min Urban Outfitters klänning inköpt till min systers bröllop, samt Raglady skor jag fick från mamma min, silverarmband från sebastian blandat med silverarmband från American Eagle och Guess ring från Amanda! =)
Redan klockan fyra var vi klara och gick ner till lakeside för att fotas, det togs hur mycket kort som hellst i alla möjliga kombinationer!

Nathalie, två tjejjer ja inte träffat innan, Katie, Jag, en tjejj ja inte känner så bra, Aeysha, hennes pojkvän.

Efter detta åkte vi till resturangen Road Island. En Caribean inspirerad resturang som hade liveband, stoor fontän innomhus och framförallt ättegod mat! Vi hade jättemysigt och delade på massa massa förätter, jummy!

Vi på Road Island!
Katie, jag och Nathalie me våra smoothies!

Efter detta åkte vi vidare till Home Coming Dansen! Alla var där, och ja kände mig till en början lite som på ett disco på mellanstadiet, men jag kom tillbaka till min amerikanska verklighet snabbt då DJen skrek:
" Time for the Celebartion High School Dance!", alla ställde upp sig på led och dansade runt precis likadant, höger, vänster, upp ner, klappklapp och runt! haha värsta High School Musical upplevelsen!
Efter det var dansgolvet packat med folk hela kvällen och jag var alltid någonstans därinne och visade mina svenska moves haha!
Jag är också Superglad att jag valde att inte gå med en date, de som hade date dansade Bara med varandra, man fick verkligen inte dansa med någon annan. Något jag inte skulle klara av! så det var super! nu dansade jag med alla möjliga istället! Inser att jag känner väldigt mycket folk här! jättekul!
Mitt i allt dansande och skrattande så kommer de jag var förvanad om . Tryckaren.
Var 5e låt ungefär var en låååångsam låt, då alla dansade tryckare,.. PARTYDÖDARE enligt min mening! Jag gick rebbeliskt ut från dansgolvet och tog lite luft innan de snabba låtarna kom tillbaka då jag spraang in på dansgolvet!
Hade en superkväll jag inte kommer glömma!

Kitt jag och Mason på dansgolvet

Gossip Girl
Inget party utan Gossip, men jag tänkte börja uppdatera er med vad som hänt tidigare.
För att göra K och A glada så gick jag ner till poolen medveten om att M skulle komma ner och lifeguarda. Då han kom gick jag dramatiskt därifrån och nämnde att A och K var sura och att jag inte fick prata med honom.
Han berättade detta för A och K och frågade vad de sagt? De sa: "Nothing"  och där fick jag M på min sida!
K och A som fick reda på att jag gått därifrån blev jätteglada och sprang till Nathalie och sa att de va såå stolta över mig som förstod och gick därifrån. Är inte det helt jättewierd? hah, jag ska gå därifrån då deras killar kommer! något jag inte kommer acceptera, vilket kommer leda till gossip i framtide säkerligen.. något jag kommer få ta för att behålla min svenska moral i det hela.
Kanske detta är anledningen till att svenskor ses som ett hot i utlandet?
Skönt att inte flickorna är sura på mig iallafall! I kommande dagar har jag försökt att inte prata med pojkarna så mycket och sett till att allt som kan ses som flirtning har varit Låångt borta! något jag börjar tröttna på då jag inser att jag tappar dem som vänner då ja inte pratar med dem.. =( Måste ändras snart!

K som berättat om deras lilla padate före homecoming för mig hur många gånger som hellst dök igår upp på dansen med Z och A&M tillsammans, de dateade ju så ja, de var fastklistrade vid varandra och jag pratade knappt med dem och dansde inte med dem något, synd! =(
MEN! jag lärde dock känna Pia, en tjejj jag hört såå mycket skitsnack om från K och A allt för att hon hängt med M då M och A var tillsammans. Pias version av det hela var helt annorlunda, M hade sagt att han gjort slut med A (något han även sagt till mig). Hon var därmed chockad över att M&A gick till HomeComing tillsammans, och väldigt sårad.
Pia såg jag därmed från helt nya ögon - mina egna ! istället för från de andra tjejjernas..!
Vi hade jättekul och dansade och ah, hon var jättesnäll, K och A såg detta, så jag ligger antagligen i skiten.. men i så fall var de värt det!
Idag tänkte jag gå ner och prata med M vid poolen, men vågade inte och träffade två killar från 6th period på vägen istället vilket var trevligt!
Ny vecka, nya saker kommer hända! Undrar verkligen om eftersnacket efter HomeComing, skötte den svenska Utbytesstudenten sig under de amerikanska tjejjeras regler? Antagligen inte.. och jag vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt.

xoxo
Gabriella

Kommentarer
Postat av: Karin Johansson

Du vackra Svenska flicka!

2008-10-13 @ 02:19:17
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Karin Johansson

DU VACKRA SVENSKA FLICKA

2008-10-13 @ 02:20:03
URL: http://karinusa.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tackartackar för ny text att läsa!!!



Åååå vad de är tröttsamma därborta, håll dig på lagom avstånd tycker jag. Och med M, han verkar ju lite slirig om han är tillsammans med A, säger till P att de inte är det och även till dig, för att sedan gå på date med A. Kanske skall man inte klandra enbart tjejerna för allt struligtskvaller, mr. M verkar ju bidra en hel del... watch it!



Puss!

2008-10-13 @ 16:09:14
Postat av: Lina

Fiiiin du är min Gabsor :) blondie på hög nivå med ! härligt att du hade så kul!

Puss!

2008-10-14 @ 06:30:46
URL: http://annabodillina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0