En tråkig trist och grå måndag...

Måndag.. Japp, måndag. En sån där måndag som bara var allmänt tung och jobbig..
Detta var inte en av de bästa dagana som ubytesstudent för min del, var väldigt trött efter dålig natts sömn, kände mig ful, tråkig, osocial och lite höst-sjuk.. Tvingade migsjälv till skolan som var almänt lång och tråkig, ville ingenting annat än åka hem och krypa ner under mitt täcke med min iPod och lyssna på låtar som får mig att tänka på er där hemma och bara tycka lite synd om migsjälv en stund.
Blev lite gladare då det tydligen var swim meet idag vilket betyder att ja kunde åka raka vägen hem (tänkte jag).
Hemma la jag mig ute på vår lilla gung-bänk sak och lyssnade musik och somnade sött då det öste ner regn utanför, jätteskönt.. men väcktes snabbt av min mobiltelefon. Katie ringde och sa att ja va tvungen att gå ner till poolen ó stötta laget annars blir ja kickad från laget. tack för den!
Jävligt sur, och allmänt på skitdåligt humör cyklade jag sakta ner till poolen där jag satt med sofia en stund, grät en skvätt och ville bara hem. Blev satt på att klocka tider, så där satt jag i 2.5h och tog tider på simmarna i ösregnet, var hur blöt, kall, och på dålig humör som hellst..! Så kan det vara ibland.
Folk försökte muntra upp mig men ja ville inte, jag var bara almänt inte på humör och ville hem!

Efter simmningen var det Senior Night tydligen, alla föräldrar kom och man skulle bli eskorterad av dem, få en ros och äta kaka med alla och alla fick en stor poster med sitt namn som alla skrev på. Både Stacy&Brent kom och märkte direkt vilket humör jag var på.. blev dock lite glad över at de båda dök upp och bent stolt eskorterade mig som min värd-pappa då mitt namn roppades upp och vi log mot kamerorna.
(Lustigt att man blir eskorterad sådär, stackarna som inte har föräldrar! de e ju hemsk!)
Sa att jag var jättetacksam att de kom vilket jag var, och att ja ville hem så fort som möjligt!
Hemma klockan 7 var det middag (lax, majs och herre kuvert! jättenyttigt, helt häpen!) sedan var det massa massa tråkiga läxor.. ingen tid till iPodlyssnande och mys här inte.

Så, dagen har varit ganska så jobbig, känner att hela skvaller-amerikan grejjen min lilla gossipgirl-spalt drog ner mig mycket idagmed, då tjejjerna tystnar då jag kommer för de pratat om mig.. segt!
Men har också massa snälla kompisar, har fått mig en stalker sedans homecomming, och en kille som e kär i mig (alltid kul med uppskattning trots att ja inte e intresserad). så det är väll kul antar jag..
Inte min bästa dag.. Måndag liksom.
Saknade alla där hemma mycket då med.. då en dag inte är bra så saknar man mammas och pappas kramar för att inte nämna Amandas "kom över på en gång!" från andra sidan telefonluren! Saknade Amanda..


Amanda&Jag.. saknar henne!

Ska försöka muntra upp migsjälv med ett sprillande nytt avsnitt av Gossip Girl och kanske lite glass! (fan att B&Js e slut..) för det e det amanda och jag hade gjort efter att vi gråtit i 1h i sträck.. och så får jag hoppas på en bättre dag imorgon!

Puss och Kram
Gabriella


Ps. Nära och kära svenska vänner, mor och far, syster och bror, bästa killkompisar och tejjjkompisar. tro inte att jag har det jättedåligt här, och bli inte oroliga. En dålig dag har vi alla då och då! jag mår bra och är glad i vanliga fall, bara lite nedstämd idag, blir bättre imorgon!


Kommentarer
Postat av: Lina

Det känns bättre snart ! Önskar jag kunde säga kom över med en gång, men jag vet inte, klockan är rätt mycket med tidsskillnad och så.. (:

Puss !

2008-10-14 @ 06:34:23
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Mammi

Hej Mitt Lyckobarn!



Jag tycker verkligen du är tapper som satt där och klockade tider i ett par timmar med regn och allt....jättebra gjort av dig!

Förövrigt tror jag det är bra med äckel-dagar - de gör att man uppskattar bra-dagarna ännu mer! Och de är ju fler!

Mycket Hjärtströssel från

Mammi

2008-10-14 @ 13:03:57
Postat av: Rebecca

Tur att du lade till det där sista raderna, för jag fick världens magknip och ville bara hämta hem dig omedelbart!



Fy fan för tystnad när man går förbi, hatar det! alla borde få vara med om det, så att man förstår hur hemsk det är, stackar dig! å vilka sega "kompisar"!!!



En rolig detalj bara... har du börjat stava på amerikanska nu? myself = migsjälv? hahahha!!!



Jag har ganska så tunga dagar här borta också nu... inne på min sjunde vecka, det går ju rätt fort, men det är många veckor kvar...



Ok, Motti, vilket fruktansvärt käckt inlägg! :)

2008-10-15 @ 00:08:54
Postat av: Amanda

hej sötnos! vad tråkigt att du hade en dålig dag!!!

men så är det tyvärr! haha trösta dig med lite mer glass! (A) hah

saknar dig hela tiden!!! <3

I<3U

2008-10-15 @ 20:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0