Min Födelsedag,17 år!

TACK så mycket alla som önskat mig grattis på min dag idag!

( Varnar innan för ett väldigt långt inlägg, men födelsedagen är en viktig dag och jag vet att vissa som läser min bloggish skulle vilja höra allt,..!)

Jag har varit väldigt nervös och orolig för min födelsedag de senaste dagarna..! Hur är en amerikansk födelsedag ? kommer någon säga grattis till mig? kommer jag sakna hemma ?

Min dag började klockan 06:10 då min väckarklocka ringer, här i USA firar man inte folk genom frukost på sängen och så på morgonen, detta tyckte jag var jättejobbigt.. men jag var förberedd! Hade placerat pappis paket och Julias brev vid sängkanten och öppnade paket och läste brev,.. då jag läste kunde jag inte annat än gråta, sitta här själv på en säng och fira sin egen födelsedag med sigsjälv och brev frå er där hemma.. ah.. ni fattar ju själva.
Gjorde iordning mig för skolan och fick skjuts av en "happy birthday-sjungande" Katie som gav mig kort och en parfym! kul att få presenter från kompisar här, det hade jag inte vågat räkna med!
I skolan fick jag sång och uppvaktning på viss lektioner och andra lektioner var det ingenting.. även om man hör många "eyy sweden,happy birthday!" så är det ändå inte kompisarna som ger paket (julias bakade kakor, philips och maximilians retande flin, tårta i bamba osv..) Nepp, det var bara helt enkelt inte samma sak.
Under lunchen hade jag Detention som inte alls var farligt ! satt i ett rum och fick inte prata men fick göra läxor, jag skrev ett brev till mamma! Iaf så går man igenom hela cafeterian i en linje alla som har detention och hela cafeterian ställer sig upp och klappar och skriker på en .. lite kul ! Väldigt amerikanskt ! Aeysa ställde sig upp och sjöng för mig när jag gick förbi, mycket sött av henne!
Vidare från skola till äta, Katie Zane Alex o jag var och åt fastfood någonstans och ja va almänt sänkt.. ! Simmningsträningen var jättejobbig simmade hur mkt som hellst, fick sång så det var kul!
Nathalie gav mig födelsedagspresent med jag blev mycket glad över!
Men dagen gick utför allt mer och jag ville inget annat än hem,..


På födelsedagen står det på denna födelsedags-mugg som vi i vår familj alltid driker ur på vår födelsedag, men ändast på födelsedagen! Denna mugg fick jag inte druckigt ur idag.. kändes lite jobbigt, bara en sån sak liksom!

Väl hemma kollade jag brevlådan de första jag gjorde, Beccas paket hade kommit!
Gick in och jag tyckte det var suuperskönt att vara ensam hemma en stund, sprang upp och grät på sängen. Inte för att ingen har uppvaktat eller så, det är bara lite tufft att vara utan alla nära och kära på en dag som min egen födelsedag!
Loggade snabbt in på msn och blev jätteglad över att se att Sebastian var inne, skypeade lite med honom som hade väntat uppe för mig.. kändes som en fin present bara det =)  Även om jag grät majoriteten av vårt samtal så blev jag lite gladare, såg också över 40 gratulationshälsningr på facebook jag blev glad över! samt mail från mor och toppi samt far min, och aurora hade laggt upp massa bilder på oss på bilddagboken, och sist men inte minst efter att jag laggt på med Sebastian så ringde Amanda mig! 10 underbara minuter av amandas röst, hon känndes så nära, blev mycket glad!
Öppnade Beccas(min systers) paket och blev överlycklig över en DVD från deras bröllopp!  video på alla i famlijen, sebastan och ah.. jag kunde se alla bara. väldigt mysigt ! och framförallt en dvd på ett jättefint bröllopp!
Känns jättemysigt att ha nu när man är så långt borta från alla!

Så mina 2h framför datorn där jag insåg att folk laggt märke till min födelsedag och uppvaktat den var ändå de bästa två timmarna på min dag, även om de bestod mestadels av tårar!
Pratade sedan med Lina i telefon vilket va härligt och sedan kom familjen hem, hade liksom gråtit klart vid denhär punkten, men också haft en ganska bra dag hemma här innan de kom!


Man saknar de man älskar mest på sin födelsedag, familjen..  Jacob och jag på min födelsedag för ett år sedan exakt idag.. Saknar toppi ! =)


Så familjen kom hem åkte vi bil till Disney där i åt på en resturang, det var en jättebuffe med massa god mat och huur mkt glass och kakor och toppinar som hellst till efterätt, en disneyresturang i ett av hotellen där så under måltiden kom alla möjliga disneyfigurer och hejjade, barnsligt javisst men väldigt amerikanskt ! ska lägga upp bilder !
Så det var mysigt, tog också ett transporttåg runt disney och lekte me alla grejjer ien av souvenir butikerna!
Mysigt med middag med min amerikanska familj! de sa massa grattis och var väldigt glada och ah, försökte göra min kväll så bra som möjligt verkligen, blev glad över det!

Men dagen har varit ganska jobbig allt som allt, mycket uppvaktning här i usa, men ah.. jag är mycket för traditioner och min tradition är att vara med närmsta vänner och familj under sjävaste födelsedagen, så jag måste säga at jag saknar er! Har inte ens pratat med någon av mina familjemedlemmar idag.. bara via mail och sånt. käns sådär..

Men jag klarade det fint efter mycket tårar, jag överlevde!
Men måste ändå säga att det är skönt att ha min 17årsdag avklarad.
Väntar nu spännt på paket från Lina och Sebastian som är på posten, och amandas då som kommer om 2 månader!

Massa Pussar & Kramar
Gabriella 17!!

Födelsedagspresents Rap-låt från Maximilian:

Ja, idag fyller du sjutton bast

Att ej kunna sjunga för dig, det är kasst

Bara ett år kvar, sen är du myndig

Shit vilka rim, jag är fan fyndig

Att inte ses på ett år, vad är det för grej?

Du är ju fan livets bästa tjej!

Ditt hår är blont, dina ögon blå

Utan dig är dagarna gråa

Jag är i Spanien och du i USAJag saknar dig fan, varje da'


Kommentarer
Postat av: carro

Bra att dagen i slutändan ändå blev okej.

Aww inte visste jag att maximilian va en sån sötnos :P

2008-10-02 @ 06:22:54
URL: http://caarrooliineee.blogg.se/
Postat av: Lina

HAHA Maxi är underbar ! Härligt att middagen var mysig :)

<3

2008-10-02 @ 06:28:17
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: Amanda Wänghult

Grattis gabbie!

Du ser ut att ha det grymt i det hela och jag läser din blogg varje dag. Jättespännande o läsa :)

Saknar dig! Puss

2008-10-02 @ 06:46:19
URL: http://wanghult.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis på födelsedagen!

Louise, Eden & Nova

(Linas gamla moster:))

2008-10-02 @ 09:12:19
Postat av: Felicia

Grattis!!!:D hoppas du hade en bra födelsedag!!!

2008-10-02 @ 19:59:54
URL: http://fillifjompan.bloggspace.se
Postat av: Linnéa

GRATTIS

Linnéa

(Linas gamla granne ;) )

2008-10-02 @ 20:01:32
Postat av: Mammi &Toppi

Vilken rappare Maximilian är! Fantastiskt snällt och roligt! Vad skoj!

Läs din mail älskling!

Godnatt nu skall vi binga Lillebror och jag

Hjärtströssel från Mammi & Toppi

2008-10-02 @ 21:25:44
Postat av: Mammi &Toppi

Vilken rappare Maximilian är! Fantastiskt snällt och roligt! Vad skoj!

Läs din mail älskling!

Godnatt nu skall vi binga Lillebror och jag

Hjärtströssel från Mammi & Toppi

2008-10-02 @ 21:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0