Min Militärkompis Ethan

Hej!
Kul me alla härliga kommentarer jag fått på senaste! sjukt uppskattat!  =)
Idag var det måndag, vart man än befinner sig, hemma, här eller på alaska så är måndagar alltid en lite extra jobbig dag!
Inte nog med att det var jättekallt i morse då jag klev upp ur sängen (12grader!! freeezing!) jag hade inte sovit mycket och har bara flipfloppisar att ha på fötterna! Måste inköpas skor genast!
Skoldagen var lång och jag somnade på 3 lektioner.. suck! Efter det Studyhall en timma då de nämnde "matchens spelare" en anfallare, en back och en som började på bänken. på de 4 matcher jag varit med och spelat fick jag 2 stycken priser ! =) Båda som "matchens back!" Sjukt glad blev jag !!
Sedan var det träning och jag höll på att frysa ihjäl trots alla konditionsövningar..! Fick skjuts hem med Coachen då Stacy skjutsade Brent till flygplatsen och han ska till Chicago.
Var almänt trött och kall och inte på super-humör då jag kom hem och gick ut i brevlådan. Hela två brev låg där i till lilla mig!=D
Först ett paket från pappa med lite NYstålar och massa godis och tidningar ! Schyysstt!!!
Sedan ett jättefint brev från Crille! blev så glad så jag sprang in och kramade om Stacy i all glädje! Så himla mysigt att få brev, och från Crille med! blev bara glad! Tack =D

Efter träningen var det hem duscha sedan back to school för att vara på någon sportgrejj där jag fick diplom och medalj för mina sim-insatser. Kändes roligt men lite konstigt att hänga med alla simmkompisar igen, förerar fotbollslaget nu !
Imorgon är det fotbollsmatch och innan det häng hos Silvia igen med hela laget vilket ska bli väldigt kul!

Militären och min killkompis Ethan.


Ethan!

Jag har en killkompis som är råskön! Ethan längs till vänster på bilden, och en bild på honom till höger!
Han är hur skön som hellst, en helt vanlig kille. Han och jag skämtar o skrattar alltid massor på American Governmentlektionerna ! Han är smart, höga betyg, duktig på att argumentera, jah.. en vanlig superbra kille!=D
Hans familj har inte råd med att skicka honom till College, hans pappa är millitären och där hamnade Ethan i militären.
Han tränar i skolan och efter skolan, samt har gått utbildningar på sommrarna (se bild till höger). Hans bror är nu i Irak, och Ethan kommer antagligen också att åka dit. Han har på sig sina millitärkläder i skolan och ah... han är millitär!
Detta är något som är jättevanligt på Celebration High School! Vi har lektioner för millitären, då jag går ut för att gå till min delrektor eller något så stöter jag ofta på millitärklädda tjejjer och killar som antingen springer upp och ner för trappor i den gassande solen, eller står givakt och övar postitoner med låtsasvapen.
Påväg till Cafeterian fins det nästan varje dag ett stånd (så som vi har "chalmers-stånd") så har de militärstånd med blanketer "join the army!"
Man jobbar för millitären i något år, sedan så betalar de mat och boende för dig där hemma i något år och så fortsätter de så, om jag förstått de hela rätt.. en ganska shysst deal för de som inte har råd med college.

Jag bara stannade upp idag och kollade på ethan i hans militäruniform, stannade upp och kollade på militärståndet - sähär är de inte hemma ?
Jag tycker det är hemskt va nära militären har kommit mig, och jag har inte ens tänkt på det !? det är liksom vardag för mig, och alla andra amerikanska elever! No big deal! jag kom på idag att  Det ÄR en big deal!!! ellerhur?


Ethan & jag under HomeComingWek på Spirit-day!!

PUSS&KRAM
GABRIELLA - som aldrig skulle bli militär

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Skulle inte säga bra deal... Istället för studielån för alla, som ge hela amerika möjlighet att plugga. "Lockar" man fattiga att vara soldater mot betald utbildning. Kruxet är ju att man måste komma hem levande för att få utbildningen... Om man hård drar det. De rika beslutar om att gå ut i krig och de fattiga krigar. Inte helt nice...



Ok, nog med seriösa inlägg nu!

2008-11-19 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0