New York - shopping, frihetsgudinnan, ground zero, wall street, amanda!

Heej
Igårkväll efter paraden åkte vi hem och sedan ut för att äta turkey! thanksgiving=turkey!
Nedan är min värdfamilj och jag efter middagen, samt jag glad vid times sqare på vägen hem!
 

Idag på stora shoppingdagen vaknade Stacy & jag kl. 8. Alla affärerna var fullpackade med folk, fifth avenue var sjukt packat! efter mycket vandrande och knökande i folkmassorna så fick jag tag på lite småsaker men inga större inköp tyvär.. fick köppt lite julklappar vilket var superbra! jul närmar sig med stormsteg!
Annars insåg jag att rean här är dyrare än outlettsen hemma i Florida.. fast de e ju sant, att vandra omkring och shoppa i NY är inte helt fel. Juicy Couture affären på 5th av. e helt sjuukt stor och har massa fina grejjer ! Hundkläde, babykläder smycken och en hel vägg med alla färger och stilar på juicy mjukis-set!! =)

Vi åt lunch och åkte vidare, mitt i shoppingen ringde Amanda mig och berättade att hon får lov att komma i Februari! superroligt! blev jätteglad efter att fått höra hennes röst och de goda nyheterna hon ringde med! =)

Vi besökte också ground zero, där world trade center var innan, stämningen där var låg.. man blev liksom nedstämd på ett högtidligt sätt bara av att vara där. En tragisk händelse som alla mins på sitt eget sätt.. de såg inte ut så mycket, en tom plats där de fanns byggkranar och konteinrar, men det är något man ska ha besökt då man är i NY!
Vi gick också ut och såg frihetsgudinnan, på långt avstånd dock men ingen av oss var sugna på att sätta oss på iskall båttur ut till henne. Men riktigt häftigt att ha sett henne ståtlig som hon var där ute!
På vägen hem gick vi även lite på Wall Street som fick mig att tänka på samskolekorridroren! Wall street där all världens ekonomi hålls, lite häftigt ändå!


inte så smickrande bild på mig, men ändå, frihetsgudinnan brevid mig som ett litet sträck =)

Dagens shopping blev allt som allt
- Sex&the city parfymen, en svart ralph lauren pike (till skolunformen!), Massa fina örhängen från lite olika ställen!, Två figursydda (en svart och en vit ) I<3 NY t-shirts som jag letat runt halva NY efter! figursytt och svart är svårare än man tror! Två par glasögon, och så lite klappar då ! =P

Imorgon är det sista kvällen här i NY,.. känns lite ledsamt! Stormtrivs verkligen att bara vandra omkring i denna stad!
Massa Pussar och Kramar!
Gabriella


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt du verkar ha det, glad jag blir ! :) Vi måste höras när du kommer hem, det har blivit för dåligt med det den senaste tiden.

Pusss!

2008-11-29 @ 21:56:30
URL: http://annabodillina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0