New York - Vandrande runt i kvarteren!

Heey
Vi gick upp till Beyonce klockan 5 i morse, nu är klockan 22 och vi kom precis hem, jag är helt slut, men skriver lite ändå!
Efter beyonce så åkte vi till Times Square där vi träffade the naked cowboy och mötte upp familjens vänner. Vi gav oss senare vidare till Canal Street som är en marknad .. påminde mig om egypten! De kom försäljare och visade oss till bakgårdar med fejkväskor, riktigt läskigt men verkligen en upplevelse! Efter de drog vi vidare till China Town som var ascoolt, massa kineser överallt och allt var skrivet på kinesiska. Därefter till Little Italy där vi åt good pastalunch!
Sedan åkte vi till Central Park där vi stod i lång kö för att få se macys parade ballongerna blåsas upp vilket var allmänt ganska tråkigt tyckte vi alla! Klockan närmade sig 7 på kvällen då vi kom till Fifth Avenue!! Jag sprang glatt in på HM och kände mig jättehemma, efter det var vi inne på Saks, Juciy Couture affären, Gucci, lite småaffärer och sist men inte minst Abercrombi&Fitch! Vi mest sprang igenom och köppte inget, men vi har en vecka på oss och kommer så klart gå tillbaka =)
Något som var lite roligt på denna lilla tur var att jag fick så mycket som 2 kommentarer om min jacka! En manlig Juicy expidit kom fram och var helt exalterad och tyckte den var jättefin och tog på den och tittade på mig med stora ögon haha, samt en coolt klädd NY-bo som kom fram på gatan och bara var tvungen att veta vad jag köppt den! Känndes roligt=)
Det kom dessutom fram en expeditkille i A&F affären som frågade om jag var från The Ark, jag sa nee men att ja är från Sverige vilket The Ark också är då han säger jaha.. men du bor i NY nu eller? om du gör det så skulle vi på A&F vilja anställa dig att jobba här.. ? (Jag vet att han bara sa sådär, men blev ändå lite smickrad då denna snygging kommer fram och erbjuder jobb :P)

Efter en lång dag  äter vi nu vanillabars, cheez-it och pretzels till middag innan vi alla kommer sova sött och vakna upp med redig träningsvek i benen imorgon!
Imorgon är det Macys Parade så väckarklockan står tidigt då vi ska lämna hotellet klockan 5!! huh!!

Massa Pussar&Kramar
Gabriella nybliven newyork älskare!

   
   

1. Jag&Madi - Times Square
2. Sverige i NY! MammaMia
3. The Naked Cowboy!
4. Glad gabriella
5. Gabriella fotograferar Madi vid grafittikonst
6. Mini-Elefant-snablar till salu i chinatown - (Hemskt mamma va !? stackars elefantbabys..  )
7. Ronald Mc Donald Balong
8. Jag & A&F modellen ! ;)

Kommentarer
Postat av: Petra Linis mamma

Hej Gumman!

Vad underbart kul du verkar ha det!

Puss från oss!

2008-11-27 @ 10:44:16
Postat av: aui

WHAT?! mini elefantsnablar?? FYFAN VA SAD! amagad jag gråter lite inombords. fyhelvete. haha du ser geeeedig ut på bilden me a&f modellen. YAAAMYAM

2008-12-08 @ 17:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0