Danstävlingen i Lidköping!

DANS  

Gårdagens danstävling, den vi alla väntat på, den vi alla haft verk i bena och skavsår på fötterna av så mycket träning. den vi alla letat klänning för, köppt strumpbyxor och hårnålar, för att inte prata om klänning och svart skjorta! Den vi kämpat för att göra bra i ett halvår med vår kära tävlingsgrupp! Here we are!

Som jag nämnde i tidigare inlägg vaknades det i PANIK, hur ska jag ha håret? vad ska jag ha för smink? Vart ligger ett par hela strumpbyxor?
Allt detta löste sig då vi äntligen var på lazars buss påväg mot lidköping. Bussfärden upp var nervös, förväntansfull och rolig. vi sminkade, och fixade tjejjer så väl som killar, A-klassare så väl som C-klassare, tjocka smala, unga gamla, hela bunten!

Väl framme var det panik, efter att tryckt i en hårgeletub och en halv hårspraysflaska i håret med 100 hårnålar, samt sminkat på brännan 1000 nervösa gånger, och kramat om alla i nervositetchocker var det C-klass Juniorernas tur, och min första tävling!

image38 
Angelika Pablo, Jag, Henriett, David, Julia,Nina och Fabian!

Jag mins ingenting från första 3 danserna, NADA! det existerar inte i mitt minne. Det ända jag mins var att jag skakade så mycket i mina kinder att leendet måste sett ut som ett månster, men jag kunde ändå inget annat än att le!!

image39
Glada!

David min danspartner och jag, kom vidare till Final med 7par av 11! weehaa! jättekul. men damn, man måste dansa igen! nytt pepptalk och in på dansgolvet, det gick bättre andra gången med vår älskling-jiven som sista dans! Underbart!

Alla var glada att det var över och sprant omkring och kramades och hörde hur det gick och var ledsna och glada o lättade och allt på en och samma gång!

Vi kollade på vuxna och barn och alla klassers latindans, och skrek så fort det var någon från vår grupp eller från GED (göteborgs elit dansare) alltså lazar! (kolla gärna in bilder på www.ged.nu)

Stämningen var på topp och allt var bara så kul, dansstämning överallt och alla var glada! det blev så härligt, för alla pratade med varandra och alla var glada mot varandra även om man inte kände varandra liksom, alla var bara glada och härliga!

               
Julia&partner       Rafael                 Nina och Oliver              Flickor                     Fabian                            posa vid rör typ


Prisutdelningen kom. Förväntantfulla och spända stog vi alla där! Grattis Rayma och Pablo till en 1a plats från GED! Grattis Anton och Diana till en 2a plats från GED! och Gratttis Mig och David för en 3e plats även vi självklart från GED! Bara lazarare och alla var superglada ! =D

Även på vuxenpallen hade vi alla tre platser med Nina och Oliver i topp grattis! gratta även Carl och Rebecca och Jessica och Nikodemus!
Samt på barn nivå Vår allas Filip och Rebecka!

Efter danserna åt vi Mc.Donalds och sen var det en rolig bussfärd hem. Efter bussen kom hem igen var alla trötta, men vi var ändå ett gäng som drog vidare till Condeco och fikade mycket mysigt!

Sedan tog jag mig ut till skärhamn vilket också var nice, lite trött idag bara!
Men inte tillräckligt trött för min och sofias springtur för 2h sedan och dans om 1h! ;D
Måste plugga med. huh!

DansigaKramar
Gabriella

Kommentarer
Postat av: Julia

vi ser ut som ägg!! men det var en sjukt härlig dag! :)

2008-05-04 @ 20:45:17
Postat av: Jessica

Nu har jag givit david en skiva som han ska ge dig - det är inte alla bilder från tävlingen men mest på er, pablo och anton med respektive partner.
Ha de!//Jessica

2008-05-07 @ 22:34:49
URL: http://www.jesli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0