FLORIDA ORLANDO CELEBRATION

JAG HAR FÅTT MIN PLACERING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag stod i kiosken då pappa ringde och han sa det, FLORIDA!
En nyuppbyggd stad som heter Celebation och ligger i florida, Hos Stacy and Brent Elliott, de har två barn en 10åring och en 12 åring, de har två hundar och en katt ! haha

HÄR SKA JAG BO!

Här är den nyuppbyggda staden med ca. 9000 invånare, och jag bor på Golfpark Dr.  det är den gatan ni ser längst ner, och jag bor typ precis utanför där skulle jag tro enligt kartorna jag kollat upp i ett hus (tror ja iaf) där !

Klimatet i florida
Jag bara MÅSTE kopiera denna text jag hittade angående Florida, Orlandos klimat och väder ! läs gott folk och njuut med mig!

Florida - även kallad The Sunshine State har ett härligt och varmt klimat med ganska likartat väder under hela året. Florida är den enda av USAs delstater med subtropiskt och fuktigt klimat. Faktum är att solen strålar närmare 360 dagar om året! Inte konstigt att delstaten har fått smeknamnet solstaten!

Bara Temperaturern i havet varierar från 22 till 32 grader varmt!
Inser ni att jag kommer vara BRUN OCH SNYGG i ett hel år!!!=O jag kommer vara så sjukt brun när jag kommer hem till sommaren 09 att ni alla kommer döö av avundsjuka muahaa! .. ska försöka att inte gå upp 10 kilo med bara :P hihi

9 månaders sommar! 9 må8 nader i Florida!
Jag vet att placering kanske inte är avgörande för året! men jag är ändå överlycklig! det käns super att veta vart jag ska! och det käns super att detta vart är i Celebration Florida! Har goooglat massor och hittar bara fina bilder på soliga vackra hus och det låter verkligen perfekt!

Familjen
Jag ska maila familjen på söndag hade jag tänkt! kanske be dem skicka lite bilder och så kan jag skicka lite och börja på en kontakt med dem ! shit va kul! =D

Ludde och Lina
Mina två vänner som också ska åka på utbytesstudentår med STS, Ludde fick också nyrligen sin placering strax utanför Boston! med en son som sportar mkt framförallt fotboll vilket e super !!  och vi väntar alla spännt på Lina som säkert också kommer få en bra placering! lider dock nu med dig gumman, jobbigt att inte veta!

Avresedatum och hemkommstdatum
Min skola börjar 18 Augusti och man ska vara där senast en vecka innan, så jag kommer åka strax efter Rebeccas (min systers) bröllop den 8 Augusti ( Härligt att jag nog hinner det iaf!!:O)
Men jag missar nog Marstrandsdanslägret tyvärr!=( det var synd, men å andra sidan, ett år i florida e inte lika synd:P
Jag slutar skolan den 7 Juni nästa år, vet inte riktigt när man åker hem i förhållande till det, men om skolan har en sen avslutning kanske jag kan hinna med att träffa alla precis då jag kommer hem!

Nu ska ja sluta skriva men de kommer mer tankar och pirr innom kort!!

PUSS OCH KRAM
/ GLAD GABRIELLA!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis!!! Härligt att du äntligen vet vart du kommer och du Florida är niiiice! Fatta sol, låg dollar > shoppa mycket och ja bara underbart! Du kommer få ett jättebra år känner jag på mig!



Var på salsan på liseberg idag igen. I regnet bör tilläggas > längtar tills solen kommer tillbaka!



kram

2008-06-15 @ 23:46:34
URL: http://www.jesli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0