33 Julklappar!

Heey
Sista dagen i NY idag.. ledsamt men det ska bli lite skönt att komma hem också.

Startade av dagen med att åka till en känd liten liten resturang som låg inknött någonstans som jag glömt namnet på där vi åt frozen hot chocolate! Jättemysigt ställe verkligen, sedan var det lite shopping! Var bland annat i en jätte-barnleksaksaffär med ett stooort piano man var tvungen att gå på tanjenterna för att få ljud, väldigt roligt ! där fans också alla möjliga dockor och nallar, juicy barbiedockor och allt möjligt amerikanskt!

Min familj och några till beslutade att gå på bio, något jag tycker man kan göra vart som hellst, är jag i NY så är jag!
Detta slutade med att jag fixade mig friheten att själv vandra på fifth avenue och shoppa lite! Det var knökat på folk, ösregnande och jag var blöt och kall men med en starbucks och julklapps-shoppinglistan i handen satte jag igång!

Handlade (nästan) ingenting till migsjäv men hade ändå flera påsar med saker då jag till slut kom till times square och hotelet för att möta upp alla efter filmen! Superbra!

Det var en viss känsla att vandra omkring på fifth avenue helt själv i ösregnet. Vi har snurrat runt så mycket här den senaste veckan så jag hittar utan problem de affärerna som intresserar mig osv. Att bara gå där och känna frihet i NY! Svårt att beskriva, men självständighet, spännandehet, och rolighet är tre ord som funkar ganska så bra!

På kvällen åt vi på en resturang vid times square där servitriserna och servitörerna sjunger samtidigt. De är skådespelare som vill jobba på brodway och kämpar sig dit, som håller i en resturang. Så man bjuds på live-show samtidigt som man äter, mycket roligt och amerikanskt!

För övrigt har Vickan börjat stressa ihjäl mig! vilket är ganska bra... 22 dagar kvar till Julafton är det nu!
Idag skrev jag julklappslista, 33 personer ska jag ge julklappar till iår, 33 pers!!! Så är det att ha dubbelliv, det innebär, dubelt så många at ge julklappar till!
Det som jag är mycket nöjd med är att jag under mina NY dagar har jul-handlat en del och har ganska många färdiga! De jag inte är färdig med är de flesta floridabor som de inte är lika stressigt med, eller så vet jag vad jag ska köpa behöver bara komma till rätt butik! Så det känns som om läget är ganska mycket under kontroll! Men för alla er som väntar på julklappar av lilla mig var beredda på att det kommer bli lite sena paket! =)

Nu är klockan snart halv två och vi ska upp vid 5 imorgon för att flyga tillbaka till Florida, jag har inte tid att lägga in de senaste bilderna på kameran så jag bjuder på en gammal bild så länge. Fler NY bilder kommer nog imorgon!!
Godnattpuss&Kram för sista gången i New York som varit helt underbart!
GABRIELLA

Ps. Bilden på elefantsnablarna i tidigare inlägg är äkta elefantsnablar!

   


Kommentarer
Postat av: Vickan

Haha kanske är bra ändå ;) Löve din bild på Juicy butiken.. Vill inget herre än besöka den.. Kul med fler bilder Gabbsis! Pussiiss

2008-12-01 @ 18:04:54
URL: http://victorialindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0