Lååååångt inlägg me massa bilder !

Då jag inte skrivit någet på hela 3 dygn, över 70 timmar så har jag en heeel del att berätta då ja lovat att skriva om de mesta!

Multicultural Festival
Fredag, skolavslutning vilket är en multicultural festival. Det var scen uppträdanden (jag har ju kör 2 period så jag var med i den gruppen) det var matstånd (dit mina svenska pannkakor gick) och det var andra stånd med musik och partay, fashionshows och allt möjligt. Allt för att alla i skolan ska få visa upp sitt hemland!
Magdansare, Indiska dansare, sångframträdanden från alla möjliga länder ( Bl.a Nathalie som sjöng feliz navidad från Puerto Rico för hela skolan !)
Då det var körens dax att uppträda för hela skolan gick jag upp med kören och jag hör hela fotbollslaget som sitter på första raderna i the theatre, "Gabriella, Grabriella, Gabriella!!" inför hela skolan =P hah och då jag sjöng så tittade de på mig och gjorde roliga ansikten så jag började skratta och  ahhh va pinsamt att stå där och sjunga och skratta och folk som skrek mitt namn! Pinsamt men kul!
Efter detta var ja ute i stånden och i MexicoStåndet samt PuertoRicoståndet så var det party! Latintecnomusic som spelades på högsta volym över hela skolgården och alla dansade salsa och bara dansa lärare och elever, och spanjacker, skitkul!


1. Indiska dansare, 2. Party i skolan! 3. Jag och PuertoRican dansar salsa, 4. Laura och jag, hon e så himla go! 5. Gaby & jag!

Andreahäng
Fredagkväll kom Andrea och vi hade mys med sockrade popcorn och lördagsslappemorgon efter en frukost på smothie, chick-a-file och 4 doughnuts vardera med punka på cyklarna!

Christmasparty
Lördagkvällen åkte jag hem till Nathalie och vi åkte vidare till ChristmasParty at Laura's house (inte laura på bilden ovan, en annan laura inte från fotbollen)

1. Nathalie&jag Skrattar, 2 Laura och jag 3. Folk i köket, 4. Ashley & Jag

Lakeland & Christmas at Ama&Papys
Blev upphämtad Söndagmorgon av familjen och vi åkte till Kyrkan efter det till Lakeland och tittade på huset de/vi ska flytta till, det fanns ett rum till mig som var fint, huset var fint! Det var stort och köket var fräsht och fint och de fanns en pool och allt var bra. Det låg i ett vanligt amerikanskt husområde långt ifrån närmsta affär eller offentlig plats..
De va väll bra liksom, men inget är som Celebration...
Efter detta besök åkte vi hem till Ama & Papy min värdmormor och värdmorfar och hade mini-julafton!
Jag är verkligen välkommen hos dem, jag fick jääätteeemycket och fina julklappar!
* Läppglans&nagelackssätt
* 300 kronor kontanter
* En blå Pinkkofta jääätttefin!! har på mig den nu! jättefin=)
* En parfym från Lucky, en affär här vi inte har hemma som har lite rockigare kläder typ, fina grejjer ! fin parfym!
* En juldekorations ängel de målat på " From Ama&Papy, we love you! Merry Christmas!"

1. Ama 2. Papy & jag

Jag var helt överväldigad och chockad och tackade och kramades säkert tusen gånger! Själv hade jag köpt dem en Flädersaftflaska från Ikea och lovade att baka ett svenskt bakverk nästa gång de kommer över som de kan äta till denna svenska saft av denna svenska fläderblomma. Kände att detta inte var tillräckligt.. lite dåligt samvete. Men jag visste ju inte att de skulle ge mig presenter att bada i ?! ..De får få väldigt goda kakor, och någon fin födelsedagspresent/hejdåpresent eller liknande... =)
Jag blev iaf väldigt glad för allt de jag fick ! =)

Adventure Islands & Universal Studios
Efter julaftonsfirande så åkte familjen Elliott och jag till nöjesparkerna! Vi åkte massa rollercoasters och andra atraktioner och det var jätteroligt och coolt!!

1. I the Honk. 2. Blondies. 3. Ice&Fire 4. Nöjespark! 5. Vi som köar till en jätterolig åktur där de kändes som om man var i ett TVspel, a dream comes true!

Har inte tagit beslut om flyttning ännu men familjen flyttar före första Januari och jag har ingen familj, kom in på skolan i Lakeland så jag antar att jag flyttar med dem. Nog ett bra val. Fast jag är inte säker ännu.. kommer sakna alla så mkt! och Lakeland är inte Celebration...
Nu är jag helt slut! Måste sova och imorgon Shopping med Gaby förhoppningsvis!
GODNATT

Ps. Grattis mamma som fyllde år i Lördags ! <3


Kommentarer
Postat av: Victoria

Roligt inlägg med massa bilder! Hoppas allt löser sig bra nu med familjen! (L) Pussochkram

2008-12-23 @ 20:05:32
URL: http://victorialindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0