Tankar kring Julen 2008

     
Våra fina jultomtar, Min fina lillebror, Julbordet!

7 December, 17 dagar kvar till julafton, det är med blandade känslor denna julaftonen kommer.
Det ska bli jättekul att uppleva en amerikansk jul, det ska bli kul att få paket, skönt med jullov och det kommer kännas bra att jag klarat detta fram til jul.
Det ska också bli en av de värsta tiderna här då det gäller hemlängtan, jag tyckte att min födelsedag var en jobbig dag, tänk då jul och julafton!? Julstämning, "Carola jul i bethlehem" på högsta nivå, julpyntet, lukten av julgran, lussekattsbak, att gå ut och julhandla på göteborgs gator och bara känna mysig julstämning, jul på liseberg. Allt som hör julen till, ush vad jag kommer sakna det, vad ja kommer känna mig ensam här.. Jag längtar till julen, men jag är rädd för att julen ska komma. Varför tänker jag då på det?
Jo, denna kvällen bakade vi cookies från färdig cookiedough samtidigt som jag slog in lite julklappspaket till familjen! Vill försöka skicka i veckan och hoppas de kommer fram i tid! Föreställde mig då de öppnar paketen, hur de sitter där i sverige och öppnar mina paket som jag slog in idag. Utan mig. Jag utan dem. Konstigt. Jobbigt. Saknar!
Just nu är jag alltså lite rädd för julen, känner ingen som hellst julstämning här, Vår plastjulgran står liksom ute på verandan i floridasolsken, amerikansk julmusik och bara allmänt ljust och varmt och sommrigt och inte alls juligt! Fast det kanske är skönt också.. jag är ju faktiskt inte hemma!

Ville bara dela med mig av mina jul-tankar, både till familj och till kommande utbytesstudenter framförallt, om jag nu har några sådanna som läser bloggen min. Det är ju trots allt en av huvudanledningarna till varför jag skriver..!

Nu ska jag se på mitt fjärde one tree hill avsnitt för dagen, mys!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: A Hallgren

känner igen mig sjuk mycket hehe:) hoppas allt är bra med dig puss

2008-12-08 @ 03:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0