SWEDENfestival & Luciasång på Ikea!!


Andrea, Jag, Silje(Norway!) och Silje (Norway!)

 


Berättar nu om min helg lite i efterhand. Vi var på en svensk festival! Massa svenska saker och svensk härlig julstämning!
1. Jag pussar våra fina dalahästar
2. JULMAT!!! köttbuullar, pepparkakor, sill, lussebulle, prinskorv, knäckebröd och Julgrööt!
3. Haha Warning för Lutfisken !
4. Sverigedekorationer!
5. De svenska julbordet vi bjöds på!
6. Jag stående brevid Sverigedräkten!!


Det var också ett luciatåg på platt som sjöng på Svenska!! Vi pratade med en av mammorna i tåget och de skulle tydligen till Ikea och sjunga senare på kvällen och undrade om vi ville med. Vem kan banga ett sånt erbjudande??
Andrea, Silje, Nathalie (andreas amerikanska kusin) och jag satt snart påväg till Ikea där vi blev iförda lusselinnen och sjöng igenom de svenska julsångerna! Julen är här, tusen julejus, luciasången, staffan var en stallerdräng m.fl!


1. Jag som tärna i IKEAS personalrum lite backstage sådär haha
2. Vårt svenska luciatåg fyllt med svenskar som står och sjunger svenska julsånger för den amerikanska publiken i IKEAS resturang i varuhuset! haha, vi vandrade ut på led ställde upp och sjöng! =)
3. Efter det var det shopping i IKEAS matdisk, köppte massa choklad, gelehallon, singoallakex, flädersaft, glögg, kopparbergs päroncider m.m! lite till mig och lite till julklappar till amerikanarna här!


Efter Ikea var vi sugna på shopping, Andrea, Silje, Nathalie och jag bildade the fantastic 4 och hade Superkul måste jag säga!! Shoppade loss riktig ordentligt av alla möjliga små grejjor. Själv intalar jag mig att allt jag köppte var julklappar, vilket det var... och lite shampo och sånt..

 
1. Andrea & jag är shoppingsugna i The Millenia Mall!
2. Silje, Nathalie, Andrea och jag hungriga glada och jättetrötta på Sonic (hamburagresurang jag varmt rekomenderar!)

Annars kom jag precis hem från förlorad fotbollsmatch 3-1, ska sova.. har tänkt mycket idag och det lutar åt att jag flyttar med familjen, om jag nu kommer in på skolan de vill säga.
Har inte fått några super-familj erbjudanden idag.. men jag letar dock !

Nu är det gissa vad ??
ONE TREE HILL!! hihi
´
Pusssar
Gabriella

Kommentarer
Postat av: Silje

I had so much fun with you this weekend! :- )

I'll never forget your "never ending panties"

2008-12-17 @ 19:15:21
URL: http://vivalasilje.blogg.no
Postat av: Lina

jag saknar dej så jävla mycket. var inte så söt på alla bilder. <3

2008-12-18 @ 02:21:28
URL: http://annabodillina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0