Onsdagkväll, träffat folk!

Speciell amerikansk tonnårskväll
Nathalie kom och hämtade upp mig med hennes bil, vi åkte till kyrk-grejjen och shiit va härligt det var !
Det bara kom mer och mer normala människor dit ! Jag träffade dendär killen igen som ja inte kommer ihåg namnet på, och en annan jättetrevlig kille som ser ut ungefär som idol-erik .. !


Det började men någon lek typ sten sax påse fast ändå inte, och sedan så tog en av ledarna upp mig inför alla (kanske drygt 45 pers) och typ "hii everyone, this is gabriella from sweeden!" och ja typ skrattade och log och ah , blev presenterad på en scen, grejjen var att jag rodnade inte, var inte nervös, bara helcool! förvånande.. !

Sen kom något band och började sjunga, Nu kommer de lite mer "creapy" delarna!
Kanske 5 låtar, alla kunde texterna utantill, många av dem stog med blundande ögon, dansande med händerna upp mot himleln (gud) och såg väldigt troende ut ! jag stod mitt i allt som ett fån! sjöng med lite, (text visades på väggen) och typ klappade lite, men de andra verkligen var inne i sin egen värld i musiken och gud och allt ! lite coolt att se faktiskt, de skäms inte för sig eller deras tro, verkligen inte !
Kollade lite längre bak, då stod killarna o lite tjejjer lite mer lugna, känndes bra, inte så ensam om att inte vara så liksom, ah inne i allt!
Efter 5 låtar där jag kännt mig helt borta tog det äntligen slut!
En kille kom, som var väldigt duktig talare och pratade om "Press" all press vi har på oss i samhället typ, han läste lite från bibeln med om pressade situationer och sånt, väldigt duktig talare, helt okej att lyssna på liksom!
Sedan var det slut. Eteråt hängde vi utanför en stund jag träffade massa folk, alla hälsade och var socialt glada amerikaner, äntligen!

Ett gäng trängde sig in i Nathalies bil och ett gäng i en annan och vi åkte till Chicken fillé eller nått och hängde och åt! de va härligt att hänga me folk i min ålder!
Nathalie skjutsade mig hem och nu sitter jag här efter en kväll med normala människor i min ålder, känns bra!
Nathalie var lite jobbig dock, lite att jag var hennes kompis, hon kom på mig, hon ska pressentera mig för alla, jag försökte liksom snacka med andra än hennes kompisar och hitta runt lite (vilket jag lyckades med). Vill lära känna alla så kan jag välja mera sedan vilka jag vill vara med!

Väldigt glad över att ha lärt känna lite folk här, alla går typ på min skola med, känns bra!
Undra hur första dagen på samskolan var idag... ? andra dagen för dem börjar om 2h och 22 min! Hälsa från mig!
Nu sitter Lina på ett plan ! =)
PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anton Karlsson

Nu låter det som Gabriella börjar tycka det är rätt skönt där nere:) Fast jag moste säga att jag blev allt rädd när jag läste de där "gud sakerna" att de dansade med händerna mot skyn och att de hade slutna ögon :S Hjälp ta ut mig"" hade jag skrikigt!:)

mvh Anton

2008-08-22 @ 18:00:33
Postat av: Lina

haha underbart folk, NÄR (inte om ) jag kommer ska jag dit och dansa med ! vi kan köra lite stora och lilla bollen, kanske fisken eller kebab? lite omväxling har väl aldrig skadat någon? :D

2008-08-22 @ 22:41:46
URL: http://annabodillina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0