Dag 1

Tjohhoo!
Frukost i  morse bestod av honungsflingor med mjölk (fullt drickbar!) och jag fixade mig och har hängt med min Värdsyster Madi och hennes kompisar Halley och Alex idag, de är alla 12 år men väldigt mogna för sin ålder tro det eller ej! Så folket kanske inte är så efter här ändå - snarare tvärt om!
Vi gick en promenad och de visade mig runt lite, Det ser SÅÅ ut som Wisteria Lane från Desperate Housewifes, galet! hah! Det finns till och med en gata som heter Wisteria Lane här i celebration (se bild!)

wisteria lane i Celebration:P


Sedan gick vi till Starbucks jag tog någon vaniljmilkshake med chokladbitar i och den var stoor med grädde o grejjer på -mums! lite väl stor och söt dock, så jag slängde typ mer än halva.. :P 
Sen var vi och badade i en pool vi 4, tre 12åringar och jag, sedan kom vi hem jag åkte med mamma stacy till min skola som var stängd, så vi ska dit tidigt imorgon innan vi ska åka och Shoppa imorgon eller övermorgon!! behöver skolkläder, pikeér e det enda man får ha på överkroppen och jag har inte en enda pikeé med mig! Så jag måste verkligen handla!
Efter detta åkte vi hem lite, kollade lite amerikansk skräptv - shear genius! visserligen bra :P (Lina & Ludde i sthlm minns!)

Efter det åkte vi runt och kollade på panikkläder då ja inte hade fått mitt bagage, typ underkläder köppte ett par trosor bara. och sedan var vi i en mobilaffär! Vi köppte ett Sim-kontantkort ! Så just nu har jag min egen Amerikanska Mobiltelefon! Fick låna en av Madis gamla medans jag är här så ja skulle slippa köpa en ny, väldigt snällt!
De är väldigt snälla här hela familjen! Sedan var vi på någon Smyckegrejj hemma hos någon, man brukar tydligen ha det här, att man samlas massa värninnor och någon som är med i någon organisation kommer dit och säljer smycken typ, så ah det tog strax över en timma mellan 20-21 amerikansk tid med andra ord, 2-3 på natten för mig! Så jag typ satt och somnade till då och då! sorry! :P hihi

Efter det var det  så amerikanskt som Snabbmat! Inte Subway men något liknande med mackor, de va gott=)
Vädret idag har varit molnigt faktiskt! varmt men molnigt! På kvällarna här låter de som om man bombar utanför runt 22tiden, jag frågade Brent min värdfar (som e skittrevlig han med) vad de var för något ?
Det var fyverkerierna som skjuts upp varje kväll på DisneyWorld (eller om de va ngn annan disneypark..?) coolt!

Klockan är för er 05:50 på morgonen och här snart tolv så ja måste sova för ja ska upp till min skola tidigt imorgon!
Ville bara berätta lite om min första dag=)
299 dagar kvar med andra ord.. ! hah =P

Puss!

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Härligt!



Hoppas att du får en trevlig dag! :)

2008-08-14 @ 06:20:01
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Sofia

Låter som en bra dag. Lycka till med skolan imorn :)

2008-08-14 @ 11:53:13
Postat av: Lina

aaah ! haha du låter helt speedad gumman :) Härligt att Madis kompisar var mogna och så :) Låter som en superdag, ni har ju gjort hur mycket som helst ! Starbucks kommer bli min död.

Pussåkram <3

2008-08-14 @ 12:41:42
URL: http://annabodillina.blogg.se/
Postat av: jessica www.jesli.se

Kul att höra att du har det bra!

Jag ser fram emot 299 dagar med rolig läsning :)

kram j

2008-08-14 @ 12:51:29
URL: http://www.jesli.se
Postat av: Anton Karlsson

Kul!

2008-08-17 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0